blog

Τα 13 χαρακτηριστικά του επιτυχημένου Eshop, ή ποια τα συνηθισμένα λάθη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

Τα διάφορα προγράμματα επιδοτήσεων που κατά καιρούς έχουν θεσπιστεί, αλλά και η τάση της εποχής που θέλει όλες τις επιχειρήσεις να έχουν «ψηφιακό υποκατάστημα» με τη μορφή ενός e-shop έχουν προκαλέσει μια αλματώδη αύξηση τα τελευταία χρόνια στα καταστήματα αυτά. Αυτό φυσικά είναι πολύ καλό καθώς η ψηφιοποίηση των συναλλαγών έχει να προσφέρει πλεονεκτήματα και νέες δυνατότητες στις επιχειρήσεις.

Δηλαδή όποιος ανοίγει ένα eshop κερδίζει αυτομάτως πωλήσεις και κέρδη; Όχι καθόλου! Το πρόβλημα είναι ότι ελάχιστα, η συντριπτική μειονότητα από τα eshop αυτά είναι πετυχημένα, σε όρους πωλήσεων, απόδοσης και τελικά αποτελέσματος για τους ιδιοκτήτες τους…

Με την πείρα που έχουμε αποκτήσει στην Αλφαστάρ εδώ και 24 χρόνια στις εφαρμογές διαδικτύου, καθώς πολλές φορές αναλαμβάνουμε έργα βελτίωσης αποτελεσμάτων λειτουργίας υπαρχόντων E-shop, είμαστε σε θέση να καταγράψουμε τα βασικά λάθη, ή αν προτιμάτε, τις καλές πρακτικές ενός πετυχημένου Eshop.

Τι κάνει ένα Eshop πετυχημένο; Τι πρέπει να κάνει ένας ιδιοκτήτης / διαχειριστής ηλεκτρονικού καταστήματος;

  1. Το επιτυχημένο E-shop δεν έχει τεχνικά προβλήματα. Κανένας δεν έχει χρόνο για χάσιμο, ούτε κανένας έχει την υποχρέωση να ταλαιπωρείται όταν πλοηγείτε στη σελίδα σας επειδή ο developer σας δεν ξέρει ή δεν θέλει να τη φτιάξει σωστά, ή χειρότερα επειδή …μαθαίνει πάνω στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα και το κάνει …πειραματόζωο…
  2. Το επιτυχημένο E-shop είναι γρήγορο: Κανένας δεν μπορεί να περιμένει αιωνίως να φορτώσει μια φωτογραφία ή να «κατεβεί» ολόκληρη η λίστα με τα προϊόντα σας – αυτονόητο… Απαιτούνται ταχύτητες …αστραπής, που σημαίνει καλούς, πολύ καλούς servers για φιλοξενία και optimization.
  3. Το επιτυχημένο E-shop ακολουθεί τη φιλοσοφία Responsive – Είναι συμβατό με όλες τις συσκευές και δίνει έμφαση στα κινητά τηλέφωνα ενώ χαρακτηρίζεται από λιτό και χρηστικό σχεδιασμό.
  4. Τα πετυχημένα E-shop έχουν επαγγελματικού επιπέδου φωτογραφίες – ποτέ φωτο από κινητό, ή πρόχειρες ερασιτεχνικές εικόνες… Οπωσδήποτε και όχι κλεμμένες από το διαδίκτυο! Πέρα από το προφανές ότι δεν επιτρέπεται, δεν κάνει και καλή εντύπωση στον επισκέπτη σας…
  5. Διαθέτουν Καλογραμμένο κώδικα, βελτιστοποίηση server (hardware – software), προσεκτική επιλογή πλατφόρμας: Δεν κάνουν όλα για όλους: Θα χρησιμοποιήσετε Magento, Prestashop, Woo commere, Opencart ή άλλο; Ερευνήστε και ζητήστε τη γνώμη ενός (πραγματικού) ειδικού και μην αρκεστείτε σε αυτό που έτυχε να γνωρίζει ο developer σας… Μπορεί να μην είναι το καλύτερο για τη δική σας περίπτωση.
  6. Πλούσιο πρωτογενές περιεχόμενο με περιγραφές και χαρακτηριστικά των προϊόντων, με λιτότητα, σαφήνεια και όχι φλυαρία!
  7. Ναι στο SEO, αλλά: Μόνο από παρόχους που αποδεδειγμένα έχουν τεχνογνωσία και τη διάθεση να ασχοληθούν σοβαρά με το SEO σας, πράγμα το οποίο είναι ιδαίτερα δύσκολο, δαπανηρό και χρονοβόρο… Προσοχή σε όσους υπόσχονται …λαγούς με πετραχήλια… 9 στις 10 δεν ισχύουν. Ζητήστε ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ και ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΡΓΑ όχι αφηρημένες υποσχέσεις…
  8. Social Media: Ομοίως με το SEO, είναι ένα κανάλι απόκτησης πιθανών αγοραστών, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσοχή η διαχείριση του. Σωστές φωτό, καμπάνιες σχεδιασμένες από επαγγελματίες και μακριά από ερασιτεχνισμούς. Δεν είναι πανάκεια από μόνα τους… Προσοχή στους τσαμπατζήδες «ινφλουένσερς» – αρκετοί ιδιοκτήτες eshop έχουν πέσει θύματα τέτοιων αετονύχηδων… Μακριά, μόνο με αξιόπιστους επαγγελματίες, με έδρα και …ΑΦΜ τέτοια πράγματα!
  9. Εύκολη και γρήγορη αγορά προϊόντων. Από τα πιο σημαντικά ζητήματα: Και χιλιάδες επισκέπτες να έχετε, αν το σύστημα σας είναι αργό και δύσχρηστο, δεν θα αγοράσει κανένας… Αν μπορεί να ολοκληρωθεί η παραγγελία με λίγα κλίκ, χωρίς πολλά περιττά, είναι πολύ καλό και θα το δείτε άμεσα στις πωλήσεις σας.
  10. Θετικές αλληλεπιδράσεις αγοραστών, όχι όμως fake: Έχει αποδειχθεί ότι οι θετικές κριτικές παρακινούν τους επόμενους αγοραστές… Οπότε, φροντίστε να υπάρχει η καλή κριτική, είναι πολύ σημαντικό…
  11. Εύκολη και γρήγορη επικοινωνία, καλή υποστήριξη πελατών και εύκολη αποδοχή επιστροφών… Αυτονόητο το γιατί.
  12. Πολλαπλές επιλογές αποστολής, χαμηλά κόστη μεταφοράς για τον πελάτη σας… Πολύ σημαντικό!
  13. Τιμές: Τέλος, όπως και στο παραδοσιακό εμπόριο, έτσι και στο ηλεκτρονικό, πριν από όλα πρέπει να έχετε τα …. 3Κ: Καλό προϊόν, Καλή εξυπηρέτηση και …Καλή τιμή! Αν πουλάτε κάτι πανάκριβα σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας, δεν σας φταίει ούτε το eshop ούτε το πως λειτουργεί…. Η αγορά σας είναι όλος ο κόσμος και ο ανταγωνισμός σας ομοίως μεγάλος….

Είναι εντυπωσιακό το ποσοστό των ηλεκτρονικών καταστημάτων που δεν τηρεί / φροντίζει τα παραπάνω ή κάποια από αυτά ενώ ταυτόχρονα οι διαχειριστές του αναρωτιούνται γιατί δεν αποδίδει…

Σε κάθε περίπτωση, αν κι εσείς έχετε ένα E-shop που δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, στην Αλφαστάρ έχουμε τη δυνατότητα να σας πούμε γιατί, μετά από επισταμένους ελέγχους και μετρήσεις, αλλά και να σας προτείνουμε ή να εφαρμόσουμε τις απαιτούμενες διορθώσεις, εστιασμένοι πάντα στο αποτέλεσμα, με μετρήσιμους στόχους και αποδόσεις…

Για πληροφορίες, επικοινωνήστε μαζί μας στο alfastar.gr & στι Τηλ. 26510.94222.